بسته های پستی سایت آموزش خرید از سایت تبلیغات نرم افزارهای اندرویدی سایت ما کانال تگرام
کتاب آموزش گام به گام زبان برنامه نویسی فورترن
کتاب آموزش گام به گام زبان برنامه نویسی فورترن

کتاب آموزش گام به گام زبان برنامه نویسی فورترن

کتاب آموزش گام به گام زبان برنامه نویسی فورترن

فورترن FORTRAN مخفف FORmula TRANslation زبان برنامه‌نویسی مفسری است (ایستای کامپایل شده). زبان برنامه‌نویسی فورترن زبانی ساده و محاسباتی است و پروژه‌های بسیاری از رشته‌های فنی مهندسی به کمک این زبان نوشته و اجرا شده‌است.

این زبان در دهه۱۹۵۰ در شرکت آی‌بی‌ام توسط ۲۵ نفر از دانشمندان برجستهٔ رایانه به سرپرستی جان بکوس (John Backus) طراحی شد. فورترن اولین زبان برنامه نویسی سطح بالا است. نسخه‌های اخیر فورترن بر خلاف نسخه‌های قدیمی دارای قابلیت‌های شی‌گرایی هستند.

فورترن دومین زبانی بود که از سوی انسی (ANSI) استاندارد شد تکامل آن را می‌توان در نسخه‌های پرشمار بعدی آن دید (فورترن ۶۶، فورترن۷۷، فورترن ۹۰، فورترن۹۵ و فورترن ۲۰۰۳). در فورترن سازگاری میان هر نسخه با نسخه پیشین هم‌چنان حفظ شد.

از نسخه‌های جدید آن می‌توان به ویژوال فرترن اشاره کرد. فورترن نخستین زبان برنامه‌نویسی سطح بالا است. این زبان دهه‌هایی چند پرکاربردترین زبان رایانه‌ای در زمینه فیزیک و اقتصادسنجی بود. فورترن اکنون نیز به‌صورت گسترده در محاسبات علمی و محاسبات عددی بکار برده می‌شود. از مزیت‌های فورترن «تعریف متغیر در این زبان» است. در فرترن بر خلاف سایر زبان‌های سطح بالا مثل پاسکال یا سی، صحیح یا اعشاری بودن متغیر تعریف نمی‌شود. در این زبان به طور قراردادی متغیرهایی که با یکی از حروف زیر آغاز میشوند صحیح فرض می‌شوند و سایر متغیرها اعشاری در نظر گرفته می‌شوند.

برنامه نوشته شده بوس یله زبان فرترن شامل یک یا چند قسمت برنامه نو یسی می باشد که از تعدادی خطو دستورات Variable Declaration دستور تشکیل شده است که شامل دستورات تعری ف متغیر خاتمه م ی یابد . برنامه م ی END می باشد . هر برنامه به کلمه Execution Statement اجرایی تواند در قسمت ها ی مختلف ی نظ یر بدنه اصل ی ، ز یربرنامه ها ، مدول ها ،بلوک اطلاعات نوشته شود هر برنامه دار ای یک بدنه اصل ی است و سا یر قسمت ها م ی توانند در صورت نیاز به برنامه افزوده شوند . قسمت ها ی مختلف برنامه م ی توانند به صورت جداگانه کامپا ی ل شوند ( کامپای ل عمل بررس ی دستورات و تبدیل آن به زبان پردازنده است ) . دستورات نوشته شده به دو دسته اصل ی عبارات قابل اجرا و غ یر قابل اجرا تقس یم می شوند . دستورات اجرایی عمل ی را جهت اجرا مشخص می کنند حال آنکه دستورات غ ی ر اجر ایی نحوه اجرا ی ی ک پردازش را تعیین می کنند .

کتاب آموزش گام به گام زبان برنامه نویسی فورترن۹۰

برای اطمینان از محتویات این پکیج حتماً فایل راهنما را دانلود کنید: دانلود فهرست این مجموعه

برای خرید “کتاب آموزش گام به گام زبان برنامه نویسی فورترن۹۰” روی دکمه “پرداخت آنلاین و دانلود” کلیک کنید

قیمت کتاب آموزش گام به گام زبان برنامه نویسی فورترن۹۰ فقط ۱۲۰۰۰ تومان

آموزش خرید از سایت   پشتیبانی سایت در کنار شماست
تبلیغات کانال تگرام