بسته های پستی سایت آموزش خرید از سایت تبلیغات نرم افزارهای اندرویدی سایت ما کانال تگرام
آموزش نرم افزار اجزای محدود ABAQUS
آموزش نرم افزار اجزای محدود abaqus

آموزش نرم افزار اجزای محدود ABAQUS

نرم افزار آباکوس (ABAQUS) از جمله نرم افزاری‌های قدرتمند اجزای محدود در بازار است. اسم و نشان این نرم افزار از لغت abacus در زبان انگلیسی به معنای چرتکه و (abax (ἄβαξ در زبان یونانی به معنای تخته پوشیده شده با ماسه، گرفته شده‌است.


آباکو قابلیت حل مسایل از یک تحلیل خطی ساده تا پیچیده ترین مدلسازی غیر خطی را دارا می‌باشد. این نرم افزار دارای مجموعه المانهای بسیار گسترده‌ای می‌باشد که هر نوع هندسه‌ای را می‌توان توسط این المان‌ها مدل کرد. همچنین دارای مدل‌های رفتاری بسیار زیادی است که در مدلسازی انواع مواد با خواص و رفتار گوناگون نظیر فلزات، لاستیک‌ها، پلیمرها، کامپوزیت‌ها، بتن مسلح، فومهای فنری و نیز شکننده و همچنین مصالحی ژئوتکنیکی نظیر خاک و سنگ، قابلیت بالایی را ممکن می‌سازد. نظر به اینکه آباکو یک ابزار مدلسازی عمومی و گسترده می‌باشد، استفاده از آن تنها محدود به تحلیل مسائل مکانیک جامدات (یعنی مسئله تنش – کرنش) نمی‌شود. با استفاده از این نرم افزار می‌توان مسایل مختلفی نظیر انتقال حرارت، نفوذ جرم، تحلیل حرارتی اجزاء الکتریکی، اکوستیک، تراوش و پیزو الکتریک را مورد مطالعه قرار داد.

این نرم افزار از جمله نرم افزار های مربوط به تحلیل المان محدود می باشد.این نرم افزار رقیب اصلی نرم افزار های ANSYS  و NASTRAN  می باشد.

قابلیت های نرم افزار ABAQUS  داشتن رویه های حل EXPLICT وimplicit  ،دارا بودن مدل های رفتاری پیشرفته و متنوع برای مواد مختلف ،امکان ایجاد سریع مدل و … می باشد.

این نرم افزار دارای بخش های abaqus standard , abaqus cae l می باشد.

مبانی نرم افزار ABAQUS

یک تحلیل کامل در برنامه ABAQUS معمولا از سه مرحله تشکیل شده‌است:

  1. مرحله پیش پردازش
  2. مرحله پردازش
  3. مرحله پس پردازش

انواع پردازش در ABAQUS به سه مرحله مطابق شکل زیر به وسیله تعدادی فایل با یکدیگر ارتباط دارند.

پیش پردازش (ABAQUS/CAE)

در این مرحله شما باید مدل مساله را ساخته و یک فایل ورودی آباکو ایجاد کنید. مدل را معمولا می‌توان به صورت گرافیکی با استفاده از ABAQUS/CAE و یا سایر پیش پردازنده‌ها ایجاد کرد و یا یتوان فایل ورودی آباکو را با استفاده از یک ویرایشگر متن مثل Notepad ساخت.

پردازش (استاندارد و یا صریح ABAQUS)

پردازش که معمولا به صورت یک روند در پس زمینه اجرا می‌شود، مرحله‌ای است که در آن آباکو استاندارد و یا صریح مساله عددی را که در مدل تعریف شده حل می‌کند. مثالهایی از خروجی تحلیل تنش عبارت است از تغییرمکانها و تنشهایی که در فایلهای باینری ذخیره می‌شود و برای مرحله پس از پردازش مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسته به پیچیدگی مساله‌ای که باید تحلیل شود و قدرت رایانه‌ای که تحلیل را انجام می‌دهد، زمان تحلیل می‌تواند بین چند ثانیه تا چند روز طول بکشد.

مرحله پس پردازش (ABAQUS/CAE)

ارزیابی نتایج را می‌توان بعد از اتمام مرحله پردازش یعنی وقتی که تنشها تغییرمکانها و سایر متغیرهای اساسی محاسبه شده‌اند انجام داد. ارزیابی معمولا با استفاده از مدول بصری یا سایر پس‌پردازنده‌ها انجام می‌شود. مدول بصری داده‌های فایل خروجی باینری را می‌خواند و گزینه‌های متفاوتی مانند کانتورهای رنگی، انیمیشن، فرم تغییرشکل یافته و یا نمایش داد هها به صورت نمودار برای نمایش نتایج دارد.

برای اطمینان از محتویان فایل خریداری شده حتماً از فایلهای نمونه  دیدن کنید :

فایل نمونه شامل صفحات اول جزوه

آموزش نرم افزار اجزای محدود ABAQUS

برای خرید فایل آموزش نرم افزار اجزای محدود ABAQUS روی “پرداخت آنلاین” کلیک کنید

قیمت فایل “آموزش نرم افزار اجزای محدود ABAQUS ”  فقط ۷۰۰۰ تومان

70,000 ریال – خرید
آموزش خرید از سایت   پشتیبانی سایت در کنار شماست
تبلیغات کانال تگرام